Aykırı bir hayal dünyasından bahseden, tematik ve politik şarkı sözlerini, günümüz modern rock müziğinin ana elementleri ile harmanlayan Kül -kendi tabirleri ile- "gerilla taktikleri" kullanarak ama kaliteden asla ödün vermeyerek hazırladıkları ilk stüdyo albümleri ile müzik piyasasına iddialı bir giriş yapıyor. Kül’ün ilk stüdyo albümü “Artık Güçler Dengede” Tarkan Gözübüyük prodüktörlüğünde kaydedildi. İlk videosu Tolga Avcil tarafından “Derin” isimli şarkıya çekilen albüm, müzik sektörüne en az Kül kadar iddialı bir giriş yapmayı hedefleyen “Karalama Müzik” etiketi ile yayımlandı.
Hakim olan Türkçe Rock müzik anlayışına farklı bir bakış açısıyla yaklaşan Kül, sadece yüzeysel bir estetik tavrı benimsemekten ziyade; gerek sahne duruşuyla gerek konseptüel müzik yaklaşımıyla, modern çağın müziğinin gerekliliklerine ayak uydurmakta ve müzik endüstrisinin henüz pek tanışık olmadığı yeniliklerin sinyalini vermektedir. Şarkı sözlerinde fazla ‘sivrilmeden’, dünyada ve Türkiye'de olup biten ve dolayısıyla insanlığın içinde bulunduğu zihinsel ve kurgusal kaosun devinimini tetikleyen kimi gelişmelere karşı fikirlerini belirtmekten geri kalmamaları; bu fikir ve söylemlere kayıtsız kalmayan hatırı sayılır bir kalabalığı “sahne” önüne çekmelerini sağlamıştır. Şarkı sözlerini ‘itiraflar, ifşalar ve travmalar’ üzerine kuran grup, psikanalizin bu sacayağını kullanarak hitabet alanını genişletmektedir.  
Kül'ün asli amacı, zihin / ticaret / pazar / sanat denkleminde sağlamaya çalıştıkları dengeyi yitirmeden, hedeflerine doğru kestirme yollardan değil, taşlı ve çukurlu yollardan ilerlemektir. Çünkü aslolan, yol değil, ‘yolculuktur’; ve hedef, kendi dengesini yitirmiş olan, batı kaynaklı bir müzik tarzını yorumlarken dahi kendi kısır döngüsünde kaybolan ve yolundan çıkan Türk Rock müziğini kendi ‘yolculuğunda’ bir sonraki adıma hazırlamaktır.